Uyuyarak Zayıflayın

58. uykuuuu

Araştırmalar zayıflamada etkili olan bir çok hormon, enzim olduğunu, sadece yemek değil, hava kirliğinden, aile etkisine, depresyondan, çocukluk travmalarına kadar bir çok etkenin olduğunu ortaya koymuştur. Bu yüzden zayıflamanın sadece diyet veya yememe olduğunu düşünmemek gerekir. Zayıflamada bir çok etken de sizin yedikleriniz kadar etkilidir.

Son yapılan araştırmalarda uyku durumunun da kişilerde zayıflamada çok etkili olduğunu göstermiştir. Az saat uyku veya düzenli uyumama da kilo vermede çok etkilidir. Yapılan bir araştırmada deneklerin uyku durumunu ve kilo ile ilişkilerini araştırmışlar:

  • 2-4 saat arası uyuyan kişilerde obezite görülme sıklığı %73
  • 5 saat arası uyuyan kişilerde obezite görülme sıklığı %50
  • 6 saat arası uyuyan kişilerde obezite görülme sıklığı %35
  • 10 saat ve daha fazla uyuyan kişilerde obezite görülme sıklığı %11

 

Olduğu tespit edilmiş. Yani ne kadar fazla uyursanız o kadar obeziteye yakalanma riski düşüyor. Sağlıklı yetişkin bireylerde ortalama 7-8 saat uykunun yeterli olduğu ve obeziteden koruyucu olduğu vurgulanıyor.

Uykunun kilo artışına bilimsel olarak etkileri:

  • Açlık ve tokluk durumlarımızı düzenleyen 2 ayrı hormon vardır. Leptin bize doygunluk verirken ghrelin hormonu ise açlık hissini arttırır. Uykusuzluk leptin düzeni düşür ve ghrelin düzeyini artırır , bu durumda artan ghrelin seviyesi açlık hissini arttırarak bireyin daha fazla yemek yemesine sebep olur.
  • Uykusuzluk seratonin hormonunun azalmasına sebep olur. Kişi uykusuzken daha depresiftir. Bu durumda vücut kendini daha mutlu hissetmek için karbonhidrat ağırlıklı beslenmeye daha yatkındır. Kalorisi daha yüksek tatlı, hamurişleri, makarna tarzı besinlere birey yönelir, kilo artışını bu durum hızlandırır.
  • Derin uykuda stres daha azalır. Stres hormonlarının azalması kişinin daha tok olmasına ve karbonhidrat isteklerinin daha az olmasına sebep olur. Derin uykuda , düzenli uyuyan kişiler daha az acıkırlar, metabolizmaları daha düzenli çalışır.
  • Özellikle geç yatan ve az uyuyan kişilerde vücut kendini daha uyanık tutmak için iştahı artırır ve metabolizmanın yavaş olduğu saatlerde yemek yemeye veya atıştırmaya iter. Bu saatlerde yenilen yemekler ise daha fazla kilo artşına sebep olacaktır.

 

  • 8 Haziran, 2016