Semizotu: Omega-3 Deposu

cilekli-semizotu-salatasi

Koyu yeşil yapraklı bir sebze olan semizotu, başta kalp sağlığı, sindirim sistemi, yorgunluk, zayıflama da çok etkili olan bir sebzedir. Semizotunun tüketim alanlarının fazla olması ve yemek-meze çeşitliliğini de arttırması yönünden çok kullanılan bir sebzedir. 100 gr. taze semizotunun besin değerleri şunlardır: 32 kalori; 2 gr. protein; 3,8 gr. karbonhidrat; 0 kolesterol; 0,4 gr. yağ; 1,4 gr. lif: 4 mgr. fosfor; 40 mgr. kalsiyum; 0,2 mgr. demir; 80 mgr. sodyum; 45 mgr. potasyum; 180 IU A vitamini; 0,04 mgr. B1 vitamini; 0,03 mgr. B2 vitamini; 0,03 mgr. B6 vitamini ve 8 mgr. C vitamini. Besin değerleri incelendiğinde folik asit, Q-3 , C vitamini, posa bakımından zengin olan semizotu mutlaka sofralarımızda olmalıdır.

  • Kalbiniz için semizotu

Omega-3 yağ asidi bizi kalp hastalıklarından korur, kötü huylu kolesterolün düşmesi, kalp damarlarının sağlığı açısından önemlidir. Balık en fazla Q-3 içeren besindir fakat Türkiye’de çalışmalarda ne yazık ki balık tüketiminin ve Q-3 alımının eksikliğini görmekteyiz. Bu yüzden semizotunu yüksek miktarda tüketmeye özen gösteriniz.

 

  •  Bol posa içerir 

Posa içeren besinlerden zengin beslenme barsak hareketlerini arttır ve başta konstipasyonun (kabızlık) engellenmesinde, kolesterolün emiliminin azalmasında ve kansere karşı korunmada çok önemlidir.

 

  • Zayıflatır

Kalori miktarı çok düşük olan semizotu, bol posa içeriği ile barsak aktivitesini arttırır, tokluk verir, acıkmayı engeller. Bu yüzden diyetlerinizde düşük kalorili olduğu için bol bol tüketebilirsiniz.

 

  • İdrar söktürücüdür

Kanı sulandırıcı içerisinde K vitamini vardır. Kanı sulandırır. İdrar söktürücüdür, kanı temizler, ödem attırır.

 

  • Folik asit içerir.

Yorgunluğu engeller, depresyonu azaltır, sinir sistemini kuvvetlendirir. Folik asit özellikle hamilelik öncesi ve dönemi için çok önemlidir.

Zayıflama diyetlerinde genel olarak çiğ sebzeler serbesttir. Bu yüzden semizotunu salatanıza karıştırabilir. Yemeklerin yanına yoğurtlu olarak tüketebilir veya kıyma- bulgur tarzı besinlerle birleştirerek ana yemek şeklinde besin değerini arttırarak ta tüketebilirsiniz.

Üzerine biraz zeytinyağı gezdirirseniz Q-9 yağ asidini de dengeli şekilde alabilirsiniz.

 

  YOĞURTLU SEMİZOTU

Yıkanmış semizotunun yaprakları elle ayrılır. Semiz otunun sap kısımları ise birer santimetre aralıklarla doğranır. Ayrı bir kapta sarımsaklar ezilir. Üzerine yoğurt ve tuz eklenir. Miktar isteyenler olursa yarım demet semiz otuna bir kase yoğurt şeklinde söyleyebiliriz ama bu tamamen size kalmış bir durum. Hazırlanan yoğurt karışımı semiz otlarıyla birlikte karışıtırılır. Servis tabağına konduktan sonra üzerini kuru ve taze nane ile süsleyebilirsiniz. Çok hafif ve güzel bir yiyecek olacaktır. Afiyet olsun.

  • 11 Haziran, 2016