Porsiyon Kontrolü için Tüyolar

72.-porsiyon-kontroluuu

Son yıllarda araştırmalar kalori saymak yerine porsiyon miktarlarını azaltarak kilo kaybının daha kalıcı kilo vermede başarı sağladığını gösteriyor, yediklerinizin porsiyon miktarını azaltmak ve sağlıklı saat – aralıklarında yemek, kilo vermede daha başarılı sonuçlar veriyor. Bu yüzden biraz dikkat ederek gün içinde porsiyon miktarlarınızı azaltarak kilo verebilirsiniz:

  1. Mutfak tartısı kullanın

Porsiyon miktarlarının ne kadar doğru olduğunu görmek için mutfak tartısına ihtiyacınız vardır. Örneğin 1 dilim peynir ne kadardır? 1 sebze yemeği kaç kaşıktır? Yemeklerinizi tartarak normal boyutlarda, ihtiyacınız kadar besinleri almayı öğrenebilirsiniz. Bir kaç kez tartı kullandıktan sonra artık yemeniz gereken besinin boyutlarını da tahmin edebilir düzeye gelirsiniz.

 

  1. Yediklerinizi yazın

Gün içinde farketmeden ağzımıza attığımız yada ne kadar yediğimizi hiç farketmediğimiz besinler mutlaka vardır. Yediklerinizi not alırsanız fazla miktarda veya yanlış zamanda tükettiğiniz besinleri farkedersiniz. Yediklerinizi yazmak size beslenmenizde farkındalık sağlayacaktır.

 

  1. Az miktarda yemek pişirin

Az miktarda pişirdiğiniz yemekler hem daha taze kalacak, vitamin ve mineral değerlerinde kayıp olmayacak hem de kalmasın diye kendinizi yemeye zorlamanıza engel olacaktır.

 

  1. Küçük boy tabak kullanın

Küçük boy tabakla daha az yemek alırlar, bu durum hem daha az kalori almanıza yardımcı olacak hem de koyduğunuz yemek gözünüze daha fazla gelecek ve psikolojik yönden daha tatmin olacaksınız.

 

  1. Meyvelerin küçük boyutlarını seçin

 

  1. Masaya fazla miktarda yemek getirmeyin

Yemeniz gereken miktarı mutfakta tabağınıza koyun ve masaya asla tencere koymayın. Doymuş bile olsanız çok sevdiğiniz yemekten gözünüzün önünde fazla miktar duruyorsa mutlaka onu bitirmek istersiniz.

 

  1. Yemeklerin yarısını tüketin

Restaurantlarda tabağınıza konulan yemeklerin yarısını tüketirseniz aldığınız kaloriyi azaltmış olursunuz.

 

  1. Yavaş ve eğlenerek yemek yiyin

Sohbet ederek, konuşarak, müzik dinleyerek yemek yerseniz daha yavaş yemek yersiniz ve yemek yeme süreniz yavaşlarsa da yediğiniz yemek miktarı da azalmış olur.

 

  1. Yemeklerle sıvı alın

Yemeklerle beraber ayran, su, soda, çorba tarzında sıvıları tüketirseniz mide hacmini daha fazla doldurarak daha az miktarlarda ana yemeğe yer kalmış olur.

 

  1. Vücudunuzu dinleyin

Her acıkma vücudunuzun yemeye ihtiyacı olduğundan kaynaklanan acıkma değildir. Duygusal acıkma dediğimiz vücudumuzun yemeye ihtiyacı olmamasına rağmen acıkmış gibi sürekli bir şeyler tüketmeye çalışmamızdır. Bu yüzden acıktığınızda 1 bardak su için 15 dk bekleyin hala aynı şekilde acıkmanız devam ediyorsa o durumda sağlıklı besinler tüketmeye çalışın.

 

  1. Yediklerinizi sayın

Diyet yaparken yediklerinizin miktarına dikkat edin ve sayarak tüketin örneğin fındık tüketecekseniz ara öğünde 1 avuç, göz kararı almayın.  Yemeniz gereken miktar 10 fındık ise onu sayın. Bu yöntem gereksiz miktarlarda besin almanızı engelleyecektir.

 

  1. Sevdiğiniz besinleri bölün

Yemek istediğiniz ve çok sevdiğiniz besinleri bölerek tüketin. Örneğin 1 haftada içinde 3 top dondurma yeme hakkınız varsa onu birkerede yemek yerine 3 akşam 1 er top yemek hem daha az posiyonlarda yemek yemenizi öğrenmenize yardımcı olacak hem de sevdiğiniz besinlerden daha fazla zamanda yemiş olacaksınız.

  • 9 Haziran, 2016