Menopoz Semptomlarını Arttıran Durumlar

Woman in pain

Menopoz dönemi kadınlar için çok önemli ve özel bir dönemdir. Kadınların ortalama hayatlarının üçte birini kapsar. Hormonel değişiklikler sonucu birçok sıkıntı yaşanabilen bu dönemde beslenme de çok önemlidir. Metabolizmanın yavaşlaması ve görülen semptomlar sonucu kilo artışı çok sık yaşanan problemlerdendir.  Bunun yanında sıcak basması, uykusuzluk, çarpıntı, gece terlemeleri, sinirlilik tarzında birçok problem yaşanmaktadır. Bu yüzden bu semptomların azaltılması için beslenmeye çok önem verilmelidir. Kilo artışı, gece terlemeleri, sıcak basmaları tarzı semptomları azaltabilmek için aşağıda ki beslenme ilkeleri ve besinler önemlidir.

  1. Yağ alımını azaltın

Tüm yediğiniz besinlerin yağ oranlarını azaltmaya çalışın. Diyetinizden alacağınız yağ oranı tüm yediklerinizden gelen kalorinin %20 si olmalıdır.

  1. Şeker tüketmeyin

Menopoz döneminde kurabiye, pasta, çikolata, şekerleme v.b yüksek miktarda şeker içeren besinler yorgunluk ve kilo alımına sebep olur. Bu yüzden şeker ve şeker içeren besinler tüketmeyin, şeker ihtiyacını kuru meyvelerden ve bitter çikolatadan sağlamaya çalışın.

  1. Rafine Karbonhidratlar

Yapılan çalışmalarda pirinç, makarna, beyaz ekmek, erişte tarzı rafine edilmiş, beyaz undan yapılan besinlerin tüketimi menopoz döneminde kilo artışı, depresyon, yorgunluk, duygu durum bozukluklarına sebep olmaktadır. Bu tür besinler yerine tam buğday ekmeği, kepekli makarna, esmer pirinç tercih ediniz.

  1. Kafein

Çalışmalarda kafein kullanımında olumsuz etkileri görülmektedir. Kafeinli besinler sıcak basmalarını ve uyku problemlerini arttırır. Bu yüzden kafeinsiz kahve tercih ediniz. Çay ve kahve içmek isterseniz; çayı 2 bardak, kahveyi 1 fincan ile sınırlandırınız.

  1. Alkol

Alkolün de menapoz döneminde olumsuz etkileri görülmektedir, alkol kullanan menopoz döneminde ki bayanlarda yorgunluk ve depresif durumların arttığı görülmüştür.

  1. Acılı besinler

Çok acılı ve baharatlı besinler sıcak basmalarını arttırmaktadır. Daha ferahlatıcı baharatlar ve acısız yemekler tercih ediniz.

  1. Sıcak tüketilen yemekler

Çorba tarzında çok sıcak tüketilen besinler sıcak basmalarını arttırır bunların yerine zeytinyağlılar , salata ve ızgaraları tüketiniz.

  1. Kalsiyum içermeyen diyetler

Menopoz döneminin en büyük problemi kemik erimeleridir. Bu yüzden gün içinde yeteri kadar kalsiyum ve D vitamini aldığınızdan emin olun. Gün de 2-3 porsiyon süt ( yerine yoğurt, ayran kefir, probiyotik yoğurt, cacık) tüketmeye özen gösterin. D vitaminin vücutta aktif hale gelmesi için güneş ışınlarından yararlanın.

 

  • 5 Haziran, 2016