SALATALIK ZAYIFLATIR MI?

ZAYIFLAMA HAKKINDA HER ŞEY >SALATALIK ZAYIFLATIR MI?

                                           SALATALIK ZAYIFLATIR MI?

         Su hariç yediğimiz-içtiğimiz tüm besinlerin bir kalorisi vardır. Bu kalori değerleri de tüm besinlerde değişiklik gösterir. Diyetlerde bazı besinler hiç verilmez, bazıları arada ama bazı besinleri de sınırsız tüketimine izin verirler. Diyette üzerinde çok konuşulan bir besinde salatalıktır. Salatalık diyette serbest midir, çok yenirse kilo verdirir mi yoksa aldırır mı? Bu konuda bir çok görüş vardır. Bir grup akademisyen salatalık serbest der bir grup ise hayır, her besinin kalorisi vardır, sınırsız yenmemelidir der, hangisi doğrudur?

     100 gr. taze salatalığın içerdiği besin değerleri şunlardır: 15 kalori; 0,9 gr. protein; 3,4 gr. karbonhidrat; 0 kolesterol; 0,1 gr. yağ; 0,5 gr. lif; 27 mgr. fosfor; 25 mgr. kalsiyum; 1.1 mgr. demir; 6 mgr. sodyum; 160 mgr. potasyum; 11 mgr. magnezyum; 250 IU A vitamini; 0,03 mgr. B1 vitamini; 0,04 mgr. B2 vitamini; 0,2 mgr. B3 vitamini; 0,042 mgr. B6 vitamini; 67 mcgr. folik asit ve 11 mgr. C vitamini. Salatalığın besin değeri incelendiğinde kalori miktarının çok düşük olduğu görülmektedir. Yani 7-8 adet salatalık ortalama olarak 1 elmanın kalorisine eşittir. Salatalığın çok yüksek miktarı sudur. %90 ı sudan oluşan salatalığın kalorisi düşüktür, yağ içermez, içeriğinde C vitamini ve mineraller vardır. Kabukları soyulmadan yenildiğinde barsak hareketlerini hızlandırır, tokluk verir, kabızlık problemlerini azaltır, vücudu temizler. Bu yüzden salatalık diyetlerde serbest olarak tüketilebilir. Bu özelliği ile salatalık tüketmek kilo vermeye yardımcıdır.

·         Salatalık düşük kalori değeri ve doygunluğu arttırdığı için aralarda istediğiniz kadar tüketebilirsiniz.

·          Ara öğünlerde, acıktığınızda salatalık tüketin. Özellikle kabuklu ve limonlu suya batırılmış salatalık tüketimi  hem tokluğu arttırır hem de iyi bir ara öğün alternatifidir.

·         Özellikle et yemeklerinin yanına hazırlanan salataların içine ve kahvaltıya söğüş olarak salata ekleyin.

·          Aralarda ve sabah kahvaltısına hazırlanan salatalık üzerine yağ eklemeyin. Yağ ekleyerek tüketirseniz kalori değeri artar ve diyetinizde bu kalori miktarının hesaplanması gerekir.

·         Salatalığı mevsiminde tüketin.