Kış Aylarının İçeceği: Salep

saleppp

Kış içeceği olarak bilinen salep, çok faydalı ve sağlığa yararlı bir içecektir. Salep orkide yumrularında elde edilir, toz ve sakız kıvamında gerçek salep olarak piyasa da satılmaktadır. Hazır tetra pak kutularda satılan salepler de içmeye hazır şekilde piyasaya sunulmuştur. Güzel bir tarçın kokusu ve kendine has lezzeti ile salep içmenin tadı başkadır. Sağlığa da faydalı olan salep nelere iyi geliyor: 

 

  • Barsak düzenleyici ve tedavi edici özelliği vardır.
  • Kış aylarında soğuk algınlığına iyi gelir, vücudu dinlendirir.
  • Göğsü yumuşatıcı ve balgam söktürücü etkisi vardır.
  • Sindirimi kolaylaştırır ve mideyi rahatlatır.
  • Süt ile karıştırılarak hazırlandığı için sütün içerisinde ki kalsiyum ve protein vücut için önemlidir.
  • Üzerine konulan tarçın şeker oranını dengeler ve daha az acıkmamıza sebep olur. Özellikle ara öğün için mükemmel bir seçenektir. Protein ve tarçın içerdiği için iştahı azaltır ve tok tutar.

Hazır olarak satılan saleplerin için şeker ilave edilmektedir. Bu yüzden evde toz salep ile hazırlananlar ve için şeker konulmadan tüketilenler daha sağlıklıdır. Salep sadece süt ile karıştırarak kullanılması yanında özellikle dondurmalar başta olmak üzere bir çok besine katılık, lezzet ve kıvam vermesi için de katılmaktadır. Ticari anlamda kullanım yerleri fazladır.

 

                  Evde salep yapımı:

 Bir çok aktarda ve markette toz salep satılmaktadır. Aktardan aldığınız salepleri 25 gr lık olarak poşetlettirin. Evde 1 litre sütü bir tencereye koyunuz ve 25 gr toz salebi içine yavaş yavaş karıştırarak koyunuz. Sürekli topaklanma olmaması için süt kaynayana kadar karıştırınız ve altını kapadıktan sonra bardaklara koyunuz. Sağlık açısından şeker ilave etmeyiniz. Üzerine bol tarçın ile servis yapınız. Aradığınız tatlı tadını bulmak için salep yanında 2 kuru incir tüketebilirsiniz.

Birçok diyette salep içilmesi yasaktır. Bunun tek sebebi şeker içerdiği için 1 çay bardağının 80-90 kaloriye kadar çıkmasıdır. Fakat şekersiz tüketilen salep yalnızca 1 çay bardağı 45 kcaldir ve bu kcal 1 ara öğünde rahatlıkla alacağınız kalori miktarına denk olmaktadır. Bu yüzden hazır şekerli olanlar yerine evde kendinizin hazırlayacağı şekersiz olanları içebilirsiniz

  • 12 Haziran, 2016