Kilo Vermeyi Engelleyen 12 Sebep

52. kilo vermeyi engelleyen 12 sebep

Diyet yapıp, kilo veremediğini söyleyen bir çok kişi vardır. Acaba diyet yaparken gözünüzden kaçırdığınız ayrıntılar kilo vermenizi engelliyor olabilir mi?

  1. Yeteri kadar hareket ediyor musunuz?

Siz istediğiniz kadar diyet yapın, hiçbir şey kaçırmamaya çalışın eğer yeteri kadar egzersiz yapmıyorsanız kilo vermeniz mümkün değildir. Her gün 30 dk tempolu yürüyüş yapmak metabolizmayı hızlandırıp kilo vermeyi kolaylaştırır.

 

  1. Uykusuz kalmak

Hormon sistemini düzenlediği için uyku hayatımızda çok önemlidir. 6-8 saat uyku uyumamak veya düzensiz uyku da kilo vermeyi yavaşlatır. Bu yüzden kilo veremiyorsanız uyku düzeninizi gözden geçirmelisiniz.

 

  1. Yüksek stres

Stresli durumlarda kilo verme yavaşlar. Stres hormonlarının arttığı durumlarda hormonel yapı çok etkilenir ve kilo verme yavaşlar. Stresli iken kilo vermeniz durabilir. Böyle durumlarda doğada yürüyüş yapmak, yüzmek, basket-futbol gibi oyunlar oynamak stres hormonlarının azalmasını sağlar. Bunun yanında yoga, fobi tarzı aktivitelerde sizi rahatlatır.

 

  1. Uzun süreli açlık

Siz gün içinde hiçbir şey yemediğinizi, aç kaldığınızı ve iyi kilo vereceğinizi düşünebilirsiniz fakat dengesiz ve düşük kalorili diyetler metabolizmayı yavaşlatır ve vücudun yağ biriktirmesini arttırır. Bu yüzden dengeli ve yeterli bir diyet uyguladığınıza emin olmalısınız.

 

  1. Porsiyonların yüksek olması

Gün içinde siz her şeye diyette uyabiliyor olabilirsiniz, sebze yemeği, ızgara et tüketiyorsunuzdur fakat doğru porsiyonları yemediğinizde de kilo veremezsiniz. Örneğin gün içinde 120 gr et almanız 6 kaşık sebze yemeniz gerekiyorsa siz 200 gr et alıp, 10 kaşık sebze yiyorsanız aslında baktığınızda diyeti aşmadığınızı görürsünüz fakat porsiyonların fazla tutulması da gün için de ortalama 300-500 kcal daha fazla almanıza neden olur.

 

  1. İçeceklere dikkat

Diyetinizde besinlere ve porsiyonlara çok dikkat edebilirsiniz fakat fark etmediğiniz içeceklerden de fazla kalori alıyor olabilirsiniz. Özellikle herkesin sağlıklı diye içtiği taze meyve suları bu konuda başı çekiyor. 1 porsiyon portakal 45 kcal iken 1 bardak portakal suyu 180 kcal dir. Meyve suları, sporcu içecekleri, alkol, soda, asitli içecekler gizli kalori kaynaklarıdır. Fark etmeden gün içinde içilen bu sıvılar kilo vermenizi engelleyebilir. Çalışmalarda günlük 3 bardak bu tür içecekleri tüketen kişilerin haftada fazladan 3500 kcal aldıklarını gösteriyor.

 

  1. Besinlere eklenen gıdalar

Özellikle restaurantlarda yemek yiyen kişilerde lezzet arttırmak için besinlere eklenen gıdalar günlük alına kalori miktarını arttırmaktadır. Örneğin sadece salata yemeyi düşünerek masum bir şekilde gittiğiniz restaurantta salata içine eklenen mayonezli sos, yağlı salata sosları, peynirler, kroton veya kızarmış ekmek parçaları hiç tahmin etmediğiniz kalorileri almanıza sebep olur. Diyetisyeniniz salatayı 100 kcal hesaplarken böyle bir salatanın değeri 450 kcaldir. Bu yüzden sipariş verirken ek hiçbir şey istemediğinizi özellikle tarif ediniz. Özellikle bonfile tarzı etlerin üzerine büyük bir parça tereyağı koyulur, bunları mutlaka belirtmenizde fayda vardır.

 

  1. Hafta sonu diyeti unutmayın

Genellikle diyetler hafta içi mükemmel devam eder fakat hafta sonları geniş bir kahvaltı, yemekler, içkili toplantılar, yemek öncesi aparatifler, patlamış mısır, içecekler bir hayli yüksek kalorinin toplanmasına sebep olur. Ayrıca hafta sonu hareketsizlik ve çok uyumada eklenince zaten hafta içi kaybedilen kilolar geri alınmış olur.

 

  1. Beklenen kilo kaybı

Yüksek hedefler ve imkansız isteklerle diyete başlanması ve bu noktaya ulaşılamama hem diyeti bozmaya itecek hem de hayal kırıklıkları ile stresi arttırıp kilo kaybını engelleyecektir. Bu yüzden gerçekçi olun. Ayda 7 kg vermek değil, sağlıklı bir beslenme programına geçip ayda ortalama 2-4 kg kaybetmek hedefiniz olmalıdır.

 

  1. Medikal durumunuz

Bir çok hastalık ve kullanılan ilaçlar metabolizmayı etkileyerek kilo vermeyi engeller. Örneğin bazı psikolojik ilaçlar, beta blokerlar, insülin, steroidler gibi. Bu yüzden kilo veremediğiniz durumda mutlaka bir doktora danışıp kan tetkiklerinizin normal olduğuna ve ilaçlarınızın kilo vermenizi engellemediğine emin olun.

 

  1. Yağ-su-kas oranı

Bazı haftalarda vücudunuz (örneğin egzersizin yoğun olduğu haftalar, regl dönemleri v.b durumlar) kilo vermese de yağ-su-kas dengesinde olumlu değişimler olabilir. Regl dönemi vücutta su arttığı için yağ düşüp, su artıyorsa siz kilo verdiğinizi fark edemeyebilirsiniz fakat yağ % düşüyordur veya o hafta iyi bir egzersiz ile kasının artmış olabilir bu kiloya yansımaz fakat yağ % düşer.

 

  1. Öğün atlama

Öğün atlama genel olarak daha az yemek ve daha fazla kilo vermek olarak görülebilmekte fakat metabolizma için bu hiç doğru bir yöntem değil. Öğün atladığınızda metabolizma yavaşlayarak bir sonra ki öğünde yediklerinizi depoluyor. Bu yüzden 3 ana 3 ara öğün düzenli tüketilmeli.

  • 8 Haziran, 2016