Kemikleriniz için En Kötü 8 Besin

kemikk

Kadınlar başta olmak üzere herkes için kemik sağlığı, hayat boyunca en önemli konulardan biridir. Kemik sağlığını etkileyen bir çok etmen vardır bunların içinde beslenme ise en önemlileridir. Kemikleriniz sağlığı için kalsiyum, fosfor tüketmemiz gerektiği, süt içmemizin önemini herkes bilir fakat kemikleri olumsuz etkileyen besinlerin neler olduğunu çoğumuz bilmeyiz. Kemik sağlığı için sütün önemi kadar bu tür besinleri tüketmemekte önemlidir!

  • Yüksek şeker içeren sodalar

Bu tür içecekleri sık tüketmek kemik sağlığını olumsuz engeller, yüksek şeker içeren sodalar kalsiyum emilimini engeller, tüketimini kısıtlamak gerekir.

 

  • Şekerli besinler

Yüksek çay şekeri içeren pasta, kurabiye, şekerleme, baklava v.b tatlı besinler içinde ki şeker kalsiyum emilimini azaltıp fosfor seviyesini kemiklerden azaltır. Bu yüzden özellikle büyüne döneminde ki çocukların şekerden uzak durmaları şarttır.

 

  • Asitli içecekler

Asitli içeceklerin içinde bulunan fosforik asit kalsiyum emilimini azaltır, kemik mineral yoğunluğunu düşürür. Kemiklerimiz için en kötü içecek kola tarzı asitli içeceklerdir.

 

  • Kafein

Kafein içeren besin ve içecekleri yüksek tüketen ( çay, kahve, bazı sporcu içecekleri, kola, asitli içecekler v.b) bireylerde yapılan araştırmalarda kafein kalsiyumun kemiklerin içine girişini engelleyerek , kemik sağlığını olumsuz yönde etkilemektedir. 100   mg kafein alımı 6 mg kalsiyumun vücutta emilimini engellediği ispatlanmıştır.

 

  • Alkol

Alkol içeren içecekler kronik ve yüksek miktarda tüketildiği zaman kemik yoğunluğunda azalma , kemik kırıklarında artış, kemik yapısında bozulma, osteoporoz (kemik hastalığı ) risklerinin arttığı görülmektedir.

 

  • Kurubaklagiller

Kurubaklagillerde ki fitat oranı çok yüksektir. Yüksek fitat kalsiyum emilimini engeller. Bu yüzden kurubaklagil tüketirken pişirmeden önce 2-3 saat suda bekletip, beklediği suyu döküp pişirmek fitatların kaybına sebep olacaktır.

 

  • Koyu yeşil yapraklı sebzeler

Ispanak, asma yaprağı, roka tarzı koyu yapraklı sebzelerin içinde kalsiyum vardır fakat bu besinlerde yüksek miktarda okzalatta vardır. Okzalat kalsiyumu emilirken bağlar ve kalsiyum kayıplarını arttırır.

  • 13 Haziran, 2016