Kan Grubuna Göre Diyet Nedir?

63.-kan-gurubuna-gore-diyet

Obezite tüm dünyada artarken zayıflama sektörü de buna bağlı olarak hızla artmakta. Yeni trend diyetler, mucizevi içecekler, yeni zayıflama yöntemleri v.b bir çok alanda farklı yenilikler geliştirilmeye çalışılıyor. Özellikle diyet sektörü bu konuda çok yaratıcı, 1 haftada 5 kg verdiren diyet, mucize zayıflatan karışımlar, çeşit çeşit detoks diyetleri, hızlı kilo verdiren diyetler her zaman aceleci insanoğluna ümit vaad ediyor. Oysa bu trend olan diyetlerin ne yazık ki büyük çoğunluğu tamamen bilimden uzak, uydurulmuş ve kişinin sağlığına zarar verecek nitelikte. Bunlardan birisi de son yıllarda çok konuşulan kan grubuna göre beslenme diyetleridir.

KAN GRUBUNA GÖRE BESLENME BİLİMSEL Mİ?

Tüm yapılan çalışmalar ve beslenme otoriteleri aslında tek bir doğru etrafında toplanıyor, zayıflamak istiyorsan bol hareket et ve daha az kalorili besinler tüket. Beslenmede ise en önemlisi nasıl herkesin parmak izi birbirinden farklı ise metabolizması da farklıdır. Yani siz özelsiniz ve kimseye benzemiyorsunuz. Kan grubunuzun aynı olduğu insanlar ile parmak iziniz aynı mı? Hayır, bu yüzden metabolizmanız da farklı. Kan grubuna göre beslenme bilimsel değildir ve tamamen hatalıdır. Hiçbir doğru sonuç vermez. Örneğin dünyanın neredeyse yarısı A grubu kana sahiptir yani bu kadar kişi ile benim yediklerim aynı olabilir mi? Karaciğer yağlanması ve şeker hastalığı olan A grubu kana sahip bir kişi ile, mide problemleri olan A grubu kana sahip olan 2 kişi sadece kan grupları aynı diye et ye, sebze yeme demek doğru olabilir mi? Burada kan grubu değil, kişinin hastalıklarına göre beslenme düzenlenir. İkisinin kan grubu aynı olsa bile birisine sebzeyi bol bol ye, eti azalt derken, birisine sebzeleri çiğ yeme, eti orta düzeyde tut deriz, görüldüğü gibi kan grupları bize bilimsel olarak hiçbir veri vermez. Kan grubuna göre beslenmeye çalışmak sadece boş bir çabadan başka bir şey değildir.

Hiçbir sağlık otoritesi (çalışmalar, doktorlar ve diyetisyenler) kan grubunu baz alarak diyet ve beslenme programı düzenlemez. Beslenme programınız;

  • Yaş
  • Boy
  • Metabolik hastalık durumu (diyabet, karaciğer yağlanması, troid v.b)
  • Kullandığı ilaçlar
  • Psikolojik durum
  • Kan tetkikleri (demir , çinko, B12 vitamini v.b düzeyleri)
  • Egzersiz seviyesi (spor yapıyor mu, hareketsiz mi?)
  • Beslenme alışkanlıkları
  • Yaşadığı yer, ülke veya bölge
  • Metabolizma hızı
  • Doğum sayısı
  • Menapoz durumu

Bakılıp, değerlendirilir ve herkese farklı, bireye özel beslenme önerilerinde bulunulur.

 

  • 8 Haziran, 2016