Et Yemeyenlere İyi Bir Protein Kaynağı: Tofu

tofuuuu

Son yıllarda vejeteryan beslenmenin hızla yayılması veya et tüketimini sevmeyen/tercih etmeyen  kişilerin artması alternatif protein kaynaklarının tüketilmesi konusunda alternatifler aranmasına sebep olmuştur. Protein vücudumuz için hayati önem taşımaktadır.RDA değerlerine göre kişi günde 0.8 g/kg/protein tüketmelidir, özellikle proteinlerin yapı taşları olan 22 çeşit aminoasidin 8 i organizmada yapılamaz ve besinlerle dışarıdan alınmalıdır.  Yetersiz protein alımında vücut kas kaybı, çinko, demir, B12 gibi vitamin ve mineral eksiklikleri, vücutta ödem, enzim yapı bozuklukları görülmektedir. Bu yüzden düzenli olarak günlük protein tüketimine dikkat edilmelidir. Tofu Uzakdoğu kökenli bir besin olup çok iyi bir protein kaynağıdır. Bu yüzden tofu Türk mutfağında da kullanılmaya başlanmıştır.

Tofu, haşlanmış soya fasulyesinden elde edilen ve asit ya da tuzlu bileşiklerle kestirilerek elde edilen soya peyniridir. Sade ve nötr lezzeti ile hem tatlı hem de tuzlu olarak çorbadan tatlıya, yemekten kızartmaya kadar bir çok farklı alanda kullanılabilen bir üründür. Yemeklerin içine eklenebileceği gibi sadece tofudan da yemekler yapılabilir. İçeriğinde bulunan yoğun miktarda kalsiyum ve proteinin yanında sıfıra yakın yağ oranıyla her yaştan insanın tüketimine uygun besleyici bir besin maddesi olma özelliği taşımaktadır. Bunun yanı sıra zengin bir demir ve B vitamini kaynağıdır.Özellikle vegan beslenme tarzını benimsemiş kişilerin protein ihtiyaçlarını karşılamak açısından son derece özel bir yeri vardır. Yapısal özellikleri bakımından farklı tür ve çeşitleri mevcuttur.

 

     TOFU BESİN DEĞERLERİ
     (100 gram tofu)

     Kalori: 76 kcal
     Protein: 8 gr
     Karbonhidrat: 1.8 gr
     Yağ: 4.4 gr
     Kolesterol: 0
     Kalsiyum: 115 mg

Son yıllarda çok fazla üzerinde durulan konulardan birisi de genetiği oynanmış soyadır. Tofu soyadan yapıldığı için bu konuda endişe edilmektedir fakat Türk şirketlerin ürettiği ve satışa sunduğu tofu genetiği oynanmamış soyadan elde edilip, ambalajlarında da bu ibare yer almaktadır. Bu yüzden rahatlıkla tüketebilirsiniz. Özellikle yukarıda besin değerlerinde görüldüğü gibi tofu yüksek protein ve kalsiyum içermektedir. Et tüketimi yerine öğünlerde tüketilirse günlük protein ihtiyacını karşılamada yardımcıdır.

Tofuyu nasıl tüketebilirim?

  • Katı tofu parçalarını salatanın üzerine ekleyebilirsiniz
  • Tüm yemeklerin içine ufalayarak veya harçlarına katarak tüketebilirsiniz
  • Peynir ve baharatla ezerek sandviç yapabilir, simit ve ekmek ile tüketebilirsiniz
  • Çorbalara ekleyebilirsiniz
  • Soslarının içine eklenebilir
  • Tofuyu barbekü sosunda bekletip mangal ateşinde ızgara yapabilirsiniz.
  • 11 Haziran, 2016