Diyetin Baş Düşmanı: Mükemmeliyetçilik

30.diyetin-bas-dusmani-mukemmeliyetcilik

Diyette başarının sırrı her ne olursa olsun diyeti sürdürebilmektir. Diyeti yarıda bırakıp tekrar kilo alan kişiler incelendiğinde ortaya çıkan bir gerçek, bu kişilerin diyetlerini bozduktan sonra devam etmeyip, diyeti bırakmalarıdır. Sorun burada kişinin mükemmeliyetçi olmasıdır. Kişide diyet konusunda 2 ayrı renk vardır. Siyah veya beyaz. Kişi diyete ya çok uyar, çok düzgün yapar ya da tamamen diyeti bırakıp, kendini yemeye verir. Bu sorun diyeti bırakanların çok önemli bir sorunudur. Mükemmeliyetçilik diyeti sürdürmelerini engeller daha da kötü nasılsa diyet yapmıyorum mantığı ile daha fazla yemelerini sağlar, bu da hayatları boyunca bir kısır döngüde kalmalarına yol açar.

Bu noktada hep şunu düşünmek gerekir, hayatımızın hiçbir noktasında siyah-beyazlar yoktur. Hep renklerle yaşarız. Düşünün ufacık bir tartışma yaşadığınız bir arkadaşınızla hayatınız boyunca bir daha görüşmüyor musunuz? Tabii ki konuşuyor, hatta eskisinden daha iyi olabiliyor ilişkilerimiz. Bu yüzden diyette de bir gün bir şeyler atıştırmak sizi demorilize etmesin, yola devam.

Diyette çok başarılı olanlar hep listeye göre beslenmiyor. Unutmayın ki onların da toplantıları veya akşam yemekleri oluyor, çok ısrarlı arkadaşları, hadi ya ye ne olursun bir kereden bir şey olmaz diyor. Bu yüzden onlarda diyette kaçamak yapıyor, hatta tamamen bir gün hiç uymuyor, bir hafta hiç kilo vermiyor, hatta alıyor ama onlar diyete devam ediyorlar. Pes etmiyor ve diyete ertesi gün devam ediyorlar. Ancak böyle başarıyı elde edebilirsiniz.

  • Mutlaka kendinizi takip edebileceğiniz bir beslenme günlüğünüz olsun, kaçırdıklarınızı yazın, dürüst olun
  • Kendinizi sevin ve iyi davranın, hatalarınızı affedin
  • Bozduğunuz günlerde neden diyete uyamadığınız üzerinde düşünün. Bir daha böyle bir durum olursa ne yapacağınızın önlemini önceden almanızı sağlar
  • Kendinizi sıkmayın, süre koymayın. 1 ayda 5 kg vereceğim yerine 6 kg vermem gerekir diyet düşünün.
  • Yeni bir gün; yeni bir gündür. Tekrar başlayın, o gün hiç bozmadan devam ettirin
  • Arada kaçamaklar olacaktır. Bir yudum aldığınız pasta size 1 kg aldırmaz. Devam edin.
  • Çok zorlandığınızı hissederseniz , neler yemek istediğinizi dürüstçe diyetisyeninize söyleyin. O size neyin yerine ne kadar tüketebileceğinizi söyleyecektir.

Pes Etmeyin

Yapılan çalışmalarda yemek yemek bir bağımlılık ve bağımlılıklardan kurtulmak ta o kadar kolay değil. Sigarayı bırakan kişilerin bırakma ortalamalarının 7 olduğu ortaya çıkmış, bu sayı 15 olan da var. Yani düşünün ben 3 kez sigarayı bıraktım, olmuyor deseydi kişiler 7. Kez sigarayı tamamen bırakamayacaktı. Aynen böyle düşünün 99. Olsa da diyete tekrar başlayın , en azından denemiş olmanız yeter.

Sabırlı olun

Hep şöyle düşünün, araba almaya karar verdiniz ve 1 yıldır çalışıyorsunuz. Aman benim param yok hayatım boyunca araba alamayacağım demezsiniz. Yatırım yaparsınız. 2-3 yıl bekler, para biriktirip, araba alırsınız. Diyette böyledir, her şey bir kerede olmaz. Bir günde 10 kg veremezsiniz. Hayatın her noktasında olduğu gibi burada da sabretmeniz gerekmektedir. Önünüze küçük hedefler koyun ve kendinizi takdir edin.

  • 6 Haziran, 2016