Diyete Başlarken

Terminplaner

Kilo vermek kadar diyete başlama kararını almak ta önemlidir. Diyete başlarken motivasyon ve isteğiniz ile hazırlanırsanız başarı şansınız da bir o kadar artacaktır. Diyete başlarken size diyet döneminizde gereken malzemeler, alet ve besinleri önceden alarak daha planlı hareket edebilirsiniz. Diyete başlarken neler yapmamız gerekir?

  • Tartı alın

Sağlıklı ölçüm yapabileceğiniz, yağ-su-kas oranları gösteren kaliteli bir tartı alın ( piyasa da çok ucuza satılan bu tür tartılar ar fakat bunlar çok sağlıklı ölçüm yapmıyorlar, bu yüzden marka konusunda diyetisyeninize danışın). Tartının yerini iyi ayarlayın, sallanan, tahta parke veya yamuk bir alanda olmaması gerekiyor, banyo gibi nemli yerlerde bulundurmayın.

 

  • Ajanda ve kilo çizelgesi hazırlayın

İster bilgisayarda, ister elde yazın ama mutlaka günlük tutun. Her gün yediklerini dürüst bir şekilde not edin, nerede, neyi fazla yediğinizi tespit edin, hatalarınızı fark edip üstüne gidin. Tartınızın başına duvara kilo takip çizelgesi asın ve Salı/Cuma haftada sadece 2 gün olacak şekilde tartılıp, kilonuzu not edin.

 

  • Adımölçer alın

Herkes hareket ettiğini iddia eder ama bunun ne kadar doğru olduğunu tek size söyleyecek adımölçerlerdir. Bir adımölçer alırsanız gün içinde kaç adım attığınızı yani hareketli olup-olmadığınızı size söyleyecektir. Amaç günde 10.000 adımın üstü, her gün 30-40 dk yürüyüşler yapmaya özen gösterin.

 

  • Buzdolabı temizliği

Mutfakta ne kadar kalorili , yememeniz gerek besin varsa hepsini atın. Kriz anında sakladığınız çikolata kutusunu rahatlıkla bulacağınızı unutmayın. Bu yüzden evde sadece sağlıklı atıştırmalar ve yemekler olduğundan emin olun.

 

  • Alış-veriş listesi

Diyete başlamadan önce mutlaka bir alışveriş listesi hazırlayın ve bunları alın. Ara öğün alternatifleri, meyve ve sebze, kuru yemişler, kuru meyveler hepsi elinizin altında bulunsun. Ton balığı, tavuk, peynir, kepekli ekmek  v.b çabuk hazırlanan besinleri mutlaka mutfağınızda bulundurun.

 

  • Hatırlatıcılar hazırlayın

Magnet, kartpostal, renkli kağıtlar ile kendinize küçük notlar hazırlayın. Örneğin mutfak kapısına ‘su iç’ yazın, banyo aynasına zayıf bir fotoğrafınızı yapıştırın. Sizi motive edecek notlar yazın.

 

  • Destek arkadaş

Sürekli her yerde diyet konuşmak psikolojik olarak yıpratıcıdır ve karşınızda ki kişiyi sıkabilir. Bu yüzden sadece 1 arkadaş veya akrabanıza diyete başladığınızı söyleyin ve onunla sürekli motivasyon için konuşun. Canınız bir şey istediğinde ona anlatın, paylaşmak her zaman yemeyi engeller. Önemli olan karşınızda ki kişinin sizi yargılamayan sadece sizi dinleyen birisi olmasıdır.

  • 8 Haziran, 2016