Depresyon Diyeti

depression1

Çalışmalarda depresyon ve besinler arasında sıkı bir bağ olduğu gözükmüştür. Bazı besinler sizi hasta ederken bazı besinlerde duygularınızı besleyerek sizi mutlu eder. Depresyon semptomları gösteriyor veya tedavi altındaysanız diyetinize de çok dikkat etmeniz gerekir.

  • Tatlı yemek depresyonu arttırır

Depresyon semptomlarını  arttıran besinlerin başında şeker ve şekerli besinler gelir. Herkes depresyonda moralini tatlıların düzelteceğini  zanneder fakat bu durum tam terstir. Tatlı besinler yediğinizde kısa bir süre sonra kan şekeriniz hızla yükselir, bu çok kısa süreli kendinizi iyi hissetmenize sebep olacaktır fakat daha sonra tatlı kan şekerini hızla düşürür bu da günün diğer kısımlarında daha depresif, yorgun, aç olmanıza sebep olur. Bu yüzden baklava, kek, şekerleme, reçel tarzında şeker içeren besinleri asla tüketmeyin. Canınız tatlı istediğinde kuru meyveler başta olmak üzere meyve tüketin.

 

  • Kafein sizi iyi yapmaz

Depresyonda genellikle uyku hali ve düşük enerjiyi kafeinli içeceklerin düzelteceği şeklinde bir inanış vardır. Asitli içecekler, çay ve kahve gibi yüksek kafein almak sizi daha çok gergin ve sinirli yapar.  Uyku düzenini bozar ve kalp atış hızınızı arttırır, sizi rahatsız eder. Günde 3-4 fincandan fazla çay ve kahve içmeyiniz.

 

  • Alkol mü?

Alkol alımının sorunları unutup, modunuzu düzelteceğini düşündürür fakat işin aslı öyle değildir. Alkol alımı sinir sistemini yıpratır, uyku düzensizliği yapar, sinir sisteminizi iyi edecek olan B grubu vitaminlerin emilimini azaltır ve sizi daha hasta eder. Alkol yerine içilecek 1 fincan yasemin çayı sizi daha iyi hissettirecektir.

 

          Depresyonda nasıl bir beslenme düzeni oluşturulmalı?

  • Düzenli ve dengeli beslenme beynin ve vücudun tüm mineral ve vitaminlerini aldığı bir sistem çok önemlidir. 3 ana 3 ara öğün tüketmeli ve öğünlerde tüm besin gruplarından alındığına emin olunmalıdır.
  • Meyve ve sebze oranını diyetinizde arttırın, bol lifli bir beslenme tercih edin.
  • Yağlı besinleri, kızartmaları diyetinizden çıkarın
  • Kaliteli protein içeren besinler de (balık, kurubaklagiller, yumurta, yoğurt, peynir, fındık) triptofan adı verilen bir çeşit protein vardır. Triptofan alımının artması çalışmalarda depresyon bulgularını azatlığı görülmüştür.
  • Tuzu mümkün olduğu kadar azaltın
  • Sağlıklı karbonhidrat (kepekli ekmek, kepekli pirinç ve makarna, yulaf v.b) alımı beyinde mutluluk hormonu, serotininin salınımını arttırmaktadır.
  • Q-3 alımının arttırılmasının depresyon bulgularında azalmaya sebep olduğu görülmektedir. Doktorunuza danışarak Q-3 tablet düzenli kullanabilirsiniz ve haftada 3 gün balık, her gün az miktarda ceviz ve badem tüketerek Q-3 miktarını diyetinizde arttırınız.
  • B12 ve Folat vitaminleri de depresyon tedavisinde çok önemlidir. Bu B grubu vitaminler vücutta homesisteinin artmasına ve depresyonun iyileşmesine, enerjinin artmasına, kaliteli uyku uyumanıza yardımcı olurlar. Tavuk, balık, süt, yoğurt, dana eti gibi hayvansal besinlerde B12 , koyu yeşil yapraklı sebzeler, portakal, mandalina tarzı turunçgiller, kurubaklagiller de ise Folat yüksek miktarda bulunur.
  • Bitter çikolata içerisinde bulunan antioksidanlar endormin salgısını yükseltir ve sizi mutlu ederler fakat sadece günde 2 küçük kare yemeniz yeterlidir.
  • 14 Haziran, 2016