Çocuğunuzu Anne Karnında Hastalıklardan Koruyun

4. cocugunuzu anne karnında hastalıklardan koruyun

Hamilelik dönemi son yıllarda yapılan araştırmaların etkisiyle çok daha iyi anlaşılır hale geldi ve beslenme konusu da önem kazandı. Daha önceleri çok önem verilmeyen hamilelikte beslenme son dönemde dikkat çekiyor. Yapılan araştırmalarda annenin beslenmesi ve aldığı kilolar ileri ki dönemde çocukta obezite başta olmak üzere alerji, kalp hastalıkları, hipertansiyon, artrit tarzında bir çok kronik hastalığın görülme sıklığı ile ilişkili olduğunu gösterdi. Bu yüzden siz ne yerseniz çocuğunuzda anne karnında onunla besleniyor.

Hamilelik döneminde sadece fazla kilo almamak için beslenmek veya nasılsa hamilelik sonrası veririm 2 kişi için yemek yemem gerekiyor tarzında düşünmek hatalıdır. Siz ne tüketirseniz onu alan ve onunla beslenen çocuk hem yediklerimizden hem de aldığınız kilodan çok etkileniyor. 1 yaşında ki bebeğinize cips verir misiniz dediğimde, kesinlikle diyen anne bebek anne karnındayken yediği cipslerden çocuğun etkilenmediğini düşünüyor. N eyerseniz aslında çocuğunuz da onu tüketiyor diye düşünerek hareket ederseniz sağlık açısından bebeğinizi doğmadan korumuş olursunuz. Yanlış beslenme ileride bebekte kanser, obezite, düşük doğum, kalp hastalıkları, zeka geriliği, alerji tarzında bir çok hastalığa sebep olabilir. Bu yüzden hamileyken;

  • Ev dışında yıkamada problem olabileceği için hijyen açısından çiğ sebze ve meyve tüketmeyin, evde kendiniz bol akan su altında pişmemiş sebze ve meyveleri tercih edin
  • Hazır gıdaları kesinlikle tüketmeyin. Paketlenmiş, gıda katkı maddeleri konulmuş besinler yerine evde yaptığınız besinleri tüketiniz. Örneğin kek yemek istiyorsunuz. Dışarıda satılan paketli kekler yerine evde tam buğday unu ile hazırlanmış, içine şeker yerine pekmez konulan ve kuru meyveler ile süslenmiş bir keki tüketmek çok daha iyidir veya kızartılmış patates yerine fırında evde yağsız yapacağınız kıtır patatesleri tüketmek sağlıklıdır.
  • Hiçbir şekilde light ibaresi bulunan besin ve içecekleri tüketmeyiniz.
  • Tatlandırıcı içeren ürünleri kullanmayın
  • Alkol tüketmeyin. Güvenilir doz yoktur. Yani haftada 2 kadeh tüketirsem bebeğe zarar gelmez diye bir çalışma veya veri yok.
  • Teneke kutulardan teneke geçişi toksisite yani zehirlenme riski yaratacağı için, teneke kutuda hiçbir şey tüketmeyiniz. Her besin ve suyunuzu cam şişede tüketiniz.
  • Her besini mevsiminde tüketmeye çalışınız, mümkünse organik tüketiniz. Konserve almayınız. Zor durumda kalırsanız dondurulmuş gıdaların besin kayıpları en az olduğu için dondurulmuş gıdaları tercih ediniz.
  • Kuruyemişlerin son kullanım tarihine mutlaka bakınız. Aflatoksin oranı yüksek olabileceği fıstık tüketmeyiniz. Tuzsuz ve kavrulmamış fındık-badem tercih ediniz.
  • Ev dışında yemek zorunda kalırsanız besin zehirlenme riski yüksek içeren protein içeren besinler tüketmeyiniz. Yumurta, mayonez, mezelere dikkat ediniz.
  • Et tükettiğiniz zaman içinin tamamen pişmiş olmasına özen gösteriniz. Biftek tarzı besinlerin tam pişmiş olması gerektiğini mutlaka hatırlatınız.
  • Evde yemek hazırlarken çiğ-pişmiş ve et-sebze bıçak ve tahtalarının ayrı olmasına çapraz bulaş ( yani birbirlerine mikroorganizma bulaşmalarını engellemek için) riskini azaltmak için dikkat ediniz. Besin hazırlama değişirken ellerinizi mutlaka yıkayınız.

 

 

Her besini mümkün olduğu kadar mevsiminde ve evden yapılmış olmasına dikkate ediniz. Büfeden sandviç istemek yerine evden çıkarken kendinize yağsız,tam buğday ekmeğinden sandviç hazırlayıp yanınıza alınız. Bu tür beslenme bebeğinizi gıda katkı maddeleri, toksik besinler, zehirlenmeler ve hormonlardan mümkün olduğu kadar koruyacaktır. Her şeyi doğal ve sağlıklı tüketin. Tek tip beslenme yerine her besini içeren, dengeli bir beslenme sistemi sağlayın.

  • 5 Haziran, 2016