Çikolata Yemeniz için Sebebler

cikolata

Çikolatayı kim sevmez ki! Özellikle kadınların çok düşkün olduğu çikolata konusunda bir çok inanış var. Çikolata yemek sağlıklı mıdır? Kilo aldırır mı? Ne kadar tüketilmesi gerekir? Yapılan araştırmalarda çikolatanın sağlık açısından birçok pozitif etkisinin olduğu gözlenmiştir. Çikolata üzerine yapılan araştırmalarda güçlü bir antioksidan olan flovanoid içeriğinin yüksek olduğu ve bunun sağlığa olumlu etkilerini ortaya konulmuştur.

       

       Hangi çikolatayı tercih etmeliyiz?

Sütlü çikolata ile bitter çikolata arasında çok büyük bir kalori farkı yoktur. Sütlü çikolatanın yağ ve şeker oranı bitter çikolataya oranla daha fazladır. Bitter çikolatanın kakao oranı daha yüksektir ve bu da flavanoid oranının daha yüksek olduğunu gösterir. Bu yüzden sağlık açısından bitter çikolatayı tercih ediniz.  Bitter çikolatada %65 oranında kakao içerenler en sağlıklı olanlardır.

 

       Çikolatanın yararları nelerdir?

 Çikolatada yüksek miktarda bulunan Flavanoidler çok yararlı antioksidanlardır. Vücut gün içinde işlevlerini devam ettirirken açığa bir çok vücuda zararlı olan bileşenler çıkar. Bunlar vücut için artık ürünlerdir ve serbest radikaller diye adlandırılırlar. Flavanoidler bu açığa çıkan zararlı bileşenlerin azalmasına sebep olur, hücreyi yenileler. Bu yüzden çikolata:

 

1. Kalp hastalıkları riskini azaltır

 Çalışmalarda günde 3 kare bitter çikolata tüketen kişilerde flavanoidlerin %37 oranında kalp hastalıkları riskini azalttığı gözlenmiştir.

 

2. İnme riskini azaltır

Günde 3 kare çikolata araştırmalarda %20 oranında inme riskini azalttığını göstermiştir.

 

3. İyi huylu kolesterolü arttırır

 Kakao çoklu doymamış yağ asitlerinden zengindir, yüksek derecede oleik asit içerir. İyi yağ asitleri vücutta HDL yani iyi huylu kolesterolü arttırır.

 

4. Kan basıncını düşürür

19.000 kişi üzerinde yapılan çalışmalarda flavonoidlerin kan basıncını düşürdüğü ve böylece kardivasküler hastalık riskini düşürdüğü görülmüştür.

 

5. Kanser

Çalışmalar hücre yenilenmesi üzerinde olumlu etkilerinden dolayı flavanoid, epikateşin ve kuarsetin içeren çikolatanın kanseri önleyici etkisi vardır.

 

Bu olumlu etkilerinden dolayı bitter çikolata düzenli tüketilebilir.

 

       Ne kadar tüketilmelidir?

Unutulmamalıdır ki yüksek miktarda çikolata tüketimi şeker ve kalori alımını arttırabilir, kilo almayı destekler. Yani fazla miktarda çikolata yemek kilo aldırır. Bu yüzden tüketim miktarı gün de  3-4 kareyi geçmemesi gerekmektedir. (ortalama 30 g üzerine çıkılmamalıdır)

  • 8 Haziran, 2016