Akşam Yemelerini Engelleyemiyorum

47.-aksam-yemeler

Obezitenin artış nedenleri incelendiğinde en önemli nedenlerinin akşam daha fazla yemek olduğu görülmektedir. Gün içinde genel olarak çalışma ve koşturma içinde olduğumuz için özellikle çalışan kişiler yemek konusunda sorun yaşamazlar, yoğundurlar ve yemek yemeye bir fırsat bulamazlar. Fakat akşam yoğun-stresli bir gün sonunda eve geldiklerinde yemekte ve sonrasında hiç durmadan bir şeyler yemek isterler ve atıştırırlar. 

Bu durum da kilo artışını ve vücut yağ yüzdesinin artmasına sebep olur. Akşam kendinizi frenleyebilmek için tüm gün yediklerini ve akşam yemeğini gözden geçirip, tekrar düzenlemelisiniz.

  • Gün için de öğle yemeğinizi asla atlamayın ve geçiştirmeyin , akşama kadar çok acıkırsınız ve eve geldiğinizde doymaz, sürekli atıştırırsınız.
  •  Akşam üzeri ara öğün çok önemlidir, asla atlamayın.
  • Bazı kişilerde tek ara öğün almak yetmeyebilir, o zaman ara öğünlerinizi bölün. Örneğin 14:00 ve 16:00 da 2 ayrı ara öğün yapın.
  • Ara öğünde sadece meyve yemek size yetmiyor olabilir. Bu durumlarda akşam acıkmış geliyorsanız eve 14:00 1 meyve 16:00 1 kepekli tost veya 1/2 simit + 1 dilim peynir şeklinde olan daha yoğun bir ara öğün tüketin.
  • Yağ oranı yüksek kuruyemişler sizi daha uzun süre tok tutar ve akşam geldiğinizde daha az acıkmış olursunuz. Bu yüzden ara öğünde meyve+yoğurt+badem veya ceviz üçlüsünü denemelisiniz. Hem karbonhidrat hem yağ içeren hem de protein içeren bir öğün daha tok tutar ve daha dengelidir.
  • Akşam yemeğine mutlaka çorba ile başlayın. Çorbaya yağ ve un koymayın, sebzelerle kıvam arttırın ve büyük bir kase tüketin. Çorba mideyi başta dolduracağı için daha kalorili olan ana yemeği çok yemenizi engelleyecektir.
  • Yemeklerinizi mutlaka hacmi daha fazla olan besinlerle zenginleştirin. Et yemeklerini bol sebze ile pişirin veya ızgara yapacaksanız yanına bol haşlanmış sebze garnitür koyun.
  • Yemeklerinizde mutlaka salata olsun, bol bol tüketin, doymayı kolaylaştırsın.
  • Yemeği mutfakta servis edin, masaya getirmeyin ki, tabağınızda ki bitince hemen ekleme yapmayın.
  • Yemekle beraber bol bol su için.
  • Yemek sonrası tatlı istiyorsanız 1 tatlı kaşığı şekersiz reçel veya incir-kayısı veya şekersiz kompostoyu deneyin, tatlı isteklerini engelleyecektir.
  • Yemeğinizi televizyon başında veya bir şeyler okuyarak yemeyin, ne yediğinizi farkında olun.
  • Yemek sonrası kendinizi oyalayacak, yemek yemenizi engelleyecek hobiler geliştirin. Puzzle, el işi, maket v.b neyi severseniz, yeter ki yemek aklınızdan çıksın.
  • Yemek sonrası hala bir şeyler yemek istiyorsanız meyve, leblebi, kepekli bisküvi 1 ara öğün olarak tüketin.
  • Kendinizi oyalayacak kalorisi düşük atıştırmalıklar yapın. Örneğin elmaları ince keserek fırınlayın ve elma cipsi yapın. Salatalık ve havucu limonlu suya ince ince kesip koyun, bunları atıştırın.

 

Unutmayın ki her ne kadar yemek sonrası önlem alsanız da önemli olan eve kurtlar gibi acıkmış olarak gelip sofraya oturmamanız. Bunu engelleyecek en önemli şey de akşamüzeri sizi yemekte çok yemenizi engelleyecek küçük bir ara öğündür. Tüm gün aç kalırsanız akşam eve geldiğinizde ne yerseniz doymayacaksınız. Bu yüzden eve aç, kan şekeri düşmüş, uzun süre aç kalarak  gelmemeye çalışın.

Tüm gün aç kalmanın yanı sıra yorgun ve stresli geçen günün ardından akşam yenilen yemek insanın kendine verdiği bir ödül olarak görülüyor. Oysa bu kadar stresli ve yorgun bir gün sonrası ağır , sürekli yemek yemekte vücudun daha fazla yorulmasına sebep olacaktır. Ilık bir duş, sıcak bir kahve , hafif bir müzik ve sağlıklı, hafif bir yemek sizi daha fazla mutlu edecekken ağır ve fazla miktarda yemekler, sürekli atıştırmak kalitesiz bir gece ve uyku geçirmenize sebep olacaktır. Bunun bilincinde hareket ederseniz daha sağlıklı akşam yemekleri hazırlarsınız.

 

  • 7 Haziran, 2016