Aç Kalarak Kilo Veremezsiniz

36.-ac-kalarak-zayiflayamazsiniz

Diyete başlayan kişilerde psikolojik olarak daha az yeme, açlığa eğilim olduğu yapılan araştırmalarda görülmektedir. Kişi psikolojik olarak öğün atlar, ara öğün tüketmez ve ne kadar az kalori alırsam o kadar hızlı zayıflarım gibi bir kanıdadırlar. Doyduklarını hissettiklerinde fazla yemiş olmaktan dolayı  kilo verememe korkusu yaşarlar. Mümkün olduğu kadar az kalori alımı, sebze-meyve ağırlıklı beslenme ve ekmek türevleri kesme, onlara daha hızlı kilo vereceklerinin göstergesi gibi gelir. Oysa yapılan araştırmalar, bunun hatalı ve vücut metabolizması için çok yanlış bir uygulama olduğunu göstermektedir.

Neden az yiyerek kilo veremeyiz?

Vücudumuz yaşamak için her koşula adapte olmaya programlanmıştır. Bu yüzden ‘ kıtlık teorisi’  diye bildiğimiz bir sistem vücutta işlemektedir. Siz az yedikçe, vücut sizin kilo verdiğinizi düşünmüyor ve sizin açlık-kıtlık ortamında olduğunuzu düşünüyor, sizi yaşatmak için kendi metabolizma hızını azaltıyor ve aldığınız kalori miktarını dengelemeye çalışıyor. Bu yüzden siz ne kadar az kalorili , açlık sınırında beslenirseniz vücutta o kadar kendi metabolizma hızını yavaşlatıp , sizin kilo vermenizi engelliyor. Az besin tüketir, öğün atlarsanız metabolizma hızınız yavaşlar, kilo kaybı durur.

Metabolizmanızı hızlandırmak için aç kalmayın

Siz düzenli besin tüketir, yeterli ve dengeli beslenirseniz, metabolizma hızı diyette yavaşlamaz ve kilo vermeye devam edersiniz. Bu yüzden düzenli öğün tüketimi, 3 ana öğün, 3 ara öğün , önemlidir. Öğün atlamayın. Eğer gün içinde çok acıkıyorsanız, tahammülünüz diyete azalıyorsa yanlış giden bir şeyler var demektir. Çünkü düzenlenen doğru diyetlerde sizin acıkmamanız gerekmektedir.

  • Metabolizmanızın yavaşlamaması için öğün atlamayın.
  • Meyve, yoğurt, kepekli tost, küçük bir sandviç, kepekli bisküvi, kuruyemiş, kuru meyvelerden oluşan ara öğünlerinizi tüketiniz.
  • Kesinlikle kaloriyi çok kısıtlamayın. Öğünlerinizde tüm besin gruplarından düzenli tüketmeye özen gösteriniz. ( örneğin ızgara tavuk (protein)+salata (sebze)+ayran (süt grubu)+1 dilim kepek ekmek (karbonhidrat) = görüldüğü gibi 4 ana grup besin almış oluyoruz)
  • Karbonhidratlar vücudun enerji kaynaklarıdır. Bu yüzden karbonhidrat tüketmemiz gerekir. Ekmek, pilav, bulgur, çorba, mısır, kepekli ürünler v.b karbonhidrattır ve bu besin grubunun alınmaması uzun süreli kas kaybı, sinir sisteminde çökme, uykusuzluk, psikolojik problemler, böbrek ve karaciğer hasarı yaratır. Bu yüzden her öğününüzde bir çeşit karbonhidrat bulunmalıdır.
  • Egzersiz metabolizmayı hızlandırır ve kalori kısıtlaması ile azalan metabolizma hızının daha hızlı çalışmasına yardımcı olur. Haftada en az 3 kez 45 dk egzersiz yapmalısınız.
  • 7 Haziran, 2016